Od modelu na papierze do aktywnej sprzedaży produktów na obcych rynkach
Do trzeciego września przedsiębiorcy, którzy działają na obszarze Polski wschodniej i dysponują ciekawym produktem, który mógłby być z powodzeniem sprzedawany za granicą, mogą składać wnioski o dofinansowanie.
Zdobyć nowy rynek, pozyskać zagranicznych kontrahentów, przekonać do swoich produktów obcokrajowców – łatwiej powiedzieć, niż zrobić. Na międzynarodowym rynku panuje zażarta konkurencja, chętnych do sprzedaży produktów lub świadczenia usług nie brakuje, a dodatkowymi barierami mogą być regulacje i normy nieznane polskim przedsiębiorcom. Jak sobie z tym poradzić, nie mając doświadczenia w prowadzeniu działalności eksportowej? Może być trudno. Jednak to nie powinno zniechęcać przedsiębiorców. Tym bardziej, że da się skorzystać z usług wyspecjalizowanych firm doradczych, które przynajmniej część problemów są w stanie rozwiązać. I przygotować na rzecz przedsiębiorstwa plan rozwoju eksportu – biznes plan, który pokazywałby mocne i słabe strony planowanego przedsięwzięcia, szanse i zagrożenia z nim związane, ale także sposoby ich wykorzystania lub przeciwdziałania.
Co więcej, na skorzystanie z usług takiej wyspecjalizowanej firmy można zdobyć pieniądze. A później także na wprowadzenie w życie zaproponowanych przez nią rozwiązań. Jak to zrobić? Wykorzystując środki działania 1.2 „Internacjonalizacja MSP" programu „Polska wschodnia". Jest on skierowany do mikro, małych i średnich firm, działających na obszarze jednego z następujących województw: warmińsko-mazurskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego oraz lubelskiego. Istotne jest to, że firma nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta